[Hack] Donkey Kong Land 2: Game Boy Color Edition (Game Boy Color)

Donkey Kong Land 2: Game Boy Color Edition es un hack de Donkey Kong Land 2 (1996) para Game Boy creado por Specialagentape y Blaziken257 que convierte el juego de Rare y Nintendo en un juego de Game Boy Color, funcionando como una hipotética reedición tipo The Legend of Zelda: Link’s Awakening DX que le añade color y nuevas características como que el Kong en reserva aparezca en pantalla como en los Donkey Kong Country de SNES y el nuevo Kiddy Mode (ambas opciones se pueden activar o desactivar pulsando el botón “Select” en la pantalla del mapa), efecto de lluvia en dos niveles o un menú de sonido.

El parche para poder jugar Donkey Kong Land 2: Game Boy Color Edition se puede descargar desde ROMhacking.net y tiene que ser aplicado a una ROM americana / europea de Donkey Kong Land 2 con cualquier programa compatible con archivos en formato .IPS, como Lunar IPS o Floating IPS.

Actualización: Specialagentape ha publicado una nueva versión de este hack.

Listad de cambios y características de Donkey Kong Land 2: Game Boy Color Edition:

  • Full color GB->GBC conversion
  • (Optional) Follower Kong: If you have an extra hit remaining, the Kong in reserve will follow you, like in the SNES games
  • (Optional) New Kiddy Mode: Kiddy Kong will also appear in barrels, functioning as an extra hit in this optional easier mode. He will always be the first hit consumed.
  • Kiddy Kong’s graphics are faithfully ported from Donkey Kong Land 3. He can’t kill Krunchas, though, sorry. (I tried!)
  • Patch menu to toggle optional features. Press the Select Button on the world map.
  • Sound Test: Press Select at Klubba’s Kiosk to play songs from Donkey Kong Land 2, Donkey Kong Land 3, and Conker’s Pocket Tales (it ran on the same sound engine, so.)
  • Rain effect added to the levels Topsail Trouble and Kreepy Krow to better match the SNES counterparts. It’s custom-coded, but uses the rain graphic from Donkey Kong Land 3.

Known Bugs:

  • In the levels Lava Lagoon, Slime Climb, Clapper’s Cavern, and Toxic Tower, the lava/slime effects flicker if the lava/slime has filled the entire screen.
  • In the levels Lava Lagoon, Slime Climb, Clapper’s Cavern, and Toxic Tower, some tiles may fail to update if the lava/slime has filled the entire screen. This is visual and does not impact gameplay.
  • UI window at the bottom of the screen was moved up a single pixel to fix a bug with the GBC conversion.

New Kiddy Mode Bugs:

  • In the beehive levels, getting hit and immediately jumping to the honey wall, Kiddy Kong’s sprite will remain even after death until the player changes animation.
  • Kiddy’s idle animation does not fully play.

Hardware-Specific Errors:

  • The Donkey Kong Land games have issues with sprites not fully updating on real hardware due to how they’re loaded. Recommended emulators to avoid this are: 3DS Virtual Console, VisualBoyAdvance / VBA-M among others.

Roy

Fundador de Otakufreaks y apasionado de (casi) todo tipo de videojuegos.

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1 respuesta

  1. Anónimo dice:

    Excelente Hack-rom y también Ayer lo Descargué y ojalá hagan un Parche Traducido Español y También mejorar en Donkey Kong Land DX cómo la Segunda Parte y Saludos

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